Version in English:

For version in English, please click here


OBS. Denne blog opdateres ikke længere.
I stedet er du velkommen til den Facebook-gruppe, jeg har startet med emnet Nonduality - Oneness - Advaita.
Du kan finde gruppen ved at klikke her.


Introduktion
Non-dualitet er en spirituel lære med urgamle rødder. Den ses også ofte betegnet med sanskrit-ordet Advaita.
Non-dualitet er min oversættelse af det engelske "non-duality". Det kunne med god ret også oversættes med "ikke-dualitet" eller "non-dualisme", men jeg har valgt at bruge betegnelsen non-dualitet gennem hele bloggen.
Formålet med bloggen er udelukkende at dele oplysninger og henvisninger til bøger og websteder om non-dualitet, jeg har haft stor glæde af. Derimod ønsker jeg på ingen måde at udgive mig for at være "ekspert" på området.

Eventuelle spørgsmål kan mailes til mig på citron16@gmail.com

Med non-dualitet stopper al spirituel søgen. Som Nisargadatta Maharaj påpegede, "the seeker is the sought" - "den søgende er selv det, der søges efter".
Hvorfor søge efter "befrielse fra lænkerne", når der ingen lænker er, og intet at befri?



onsdag den 15. september 2010

Mark West

Mark West bor i Australien, og har lige som sin landsmand 'Sailor' Bob Adamson deltaget i talrige samtaler med Nisargadatta Maharaj i 1970'erne. Det er ganske enkelt en velsignelse, at både Mark og Bob på denne baggrund har kunnet formidle non-dualitet til alle os andre. Og vel at mærke på en ligetil og let tilgængelig facon, uden komplicerende eller mystificerende elementer.

I det lille hæfte "This ever-present unqualified immediacy" på 37 sider, fremstiller Mark West essensen af non-dualitet. Han skriver i en gennemført usentimental stil, enkelt og næsten talesprogsagtigt. Der er ingen "hellige køer" i denne tekst, ingen illusioner der skal værnes om. Jeg anbefaler varmt dette hæfte.

Mark West's webside kan man finde en masse fremragende materiale. Både i form af lydoptagelser af interviews med Mark, og i form af hans blog ved navn "Notes from Kings Cross" (som er en bydel i Sydney). Det er lige til at gå til, og det tager bestemt ikke lang tid at læse et indlæg i bloggen elller høre et af interviewene!

På den DVD "'Sailor' Bob - Pointers on Nonduality", jeg har omtalt i indlægget om Bob Adamson, kan man også se Mark West give nogle korte kommentarer.

I mit indlæg om Nisargadatta Maharaj har jeg nævnt, at Mark også har udgivet bogen "Gleanings from Nisargadatta".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar