Version in English:

For version in English, please click here


OBS. Denne blog opdateres ikke længere.
I stedet er du velkommen til den Facebook-gruppe, jeg har startet med emnet Nonduality - Oneness - Advaita.
Du kan finde gruppen ved at klikke her.


Introduktion
Non-dualitet er en spirituel lære med urgamle rødder. Den ses også ofte betegnet med sanskrit-ordet Advaita.
Non-dualitet er min oversættelse af det engelske "non-duality". Det kunne med god ret også oversættes med "ikke-dualitet" eller "non-dualisme", men jeg har valgt at bruge betegnelsen non-dualitet gennem hele bloggen.
Formålet med bloggen er udelukkende at dele oplysninger og henvisninger til bøger og websteder om non-dualitet, jeg har haft stor glæde af. Derimod ønsker jeg på ingen måde at udgive mig for at være "ekspert" på området.

Eventuelle spørgsmål kan mailes til mig på citron16@gmail.com

Med non-dualitet stopper al spirituel søgen. Som Nisargadatta Maharaj påpegede, "the seeker is the sought" - "den søgende er selv det, der søges efter".
Hvorfor søge efter "befrielse fra lænkerne", når der ingen lænker er, og intet at befri?



mandag den 4. oktober 2010

Overblik over bloggen

Bloggen omfatter indtil videre flg. indlæg:

- August 2010:
- September 2010:
- Oktober 2010:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar